Bali, of beter gezegd: Rumah Bali !

15 september 2010 - Bangkok, Thailand

Bestekes,

we zien dat het al van 19 augustus geleden is dat we jullie nog iets hebben laten weten. We hebben dit bewust gedaan om zo in 1 keer een grote, maar dan ook laatste, lading leesvoer te geven.

Jawel, 20 september rond 9u 's morgens zal er een einde komen aan onze prachtige, onvergetelijke, unieke, fantastische, ongelooflijke, veel-te-snel-voorbijgaande, "beestige" droomreis !!

Ondertussen hebben we natuurlijk niet stilgezeten, of toch wel?

Kuala Lumpur gaan we ons herinneren als 1 groot shopping center ! Wijnegem Shopping is er niets tegen !! Zelfs in de fameuze Petronas Towers is er een ingebouwd ! Alle shoppers daarheen ! Maar geen koopjes daar hoor, Kuala Lumpur is een moderne stad en uwe portemonnee zal het geweten hebben !

4 dagen KL was meer dan genoeg voor ons. De skybridge van de Petronas Towers was leuk, maar beneden alle verwachtingen. Het was meer indrukwekkend (en veel makkelijker en sneller) om er gewoon voor te staan !

Vanuit KL ging het richting Bali voor 2 weken ! Onze eerste 5 nachten hebben we doorgebracht als een prinsenpaar !
De kamer die we 1 dag op voorhand hadden gereserveerd was blijkbaar een villa ! We hadden onze eigen keuken, living, salon (met tv), 2 badkamers (buiten en binnen) en een masterbedroom (ook met tv) !!! En niet te vergeten ons prive-zwembad... :)

Voor het ontbijt hadden we ongelooflijk veel keuze. De ene keer kregen we ontbijt in het restaurant, de andere keer in onze living en een derde keer op ons terras. We hebben niets anders gedaan dan relaxen en gaan eten in de goeie restaurantjes in de straat !

De uitbater van hotel Rumah Bali, heeft nog verschillende restaurants onder de naam Bumbu Bali en een kokschool en 1 dinner was zelfs op hun kosten ! Volgens Lonely Planet het BESTE restaurant van heel Bali en we kunnen dit alleen maar bevestigen !! :D

Wanneer je naar Bali komt heb je 2 mogelijkheden: Of je zoekt de rust op of je gaat naar de mega-drukke stranden van Kuta, Legian of Seminyak.
Na onze prinselijke nachten hebben we ons laten vervoeren naar Legian en verbleven we 3 nachten in een ondermaats hotel. Wat wil je als je net ondergedompeld bent in de luxe van Rumah Bali? Niets is goed genoeg daarna ! :)

Legian was zoals de Costa del Sol (of is het de Costa Brava?): Strand, veel souvenirshops, hotels, bars en restaurants. Voeg daarbij nog een paar Boeiings Australiers bij en je hebt een perfect beeld van Kuta en Legian. :)

Op naar de cultuurhoofdstad Ubud ! Ook hier weer 3 nachtjes maar het nieuwe was er een beetje vanaf... Voor het grote deel vergelijkbaar met Legian, maar dan rijstvelden ipv strand...
Hier hebben we een typisch Balinees optreden mogen aanschouwen. Speciale moves, kostuums en muziek. Niet echt bepaald onze smaak qua muziek maar hadden het zeker niet willen missen !
In Ubud heeft Julie zich laten verwennen met een massage, bloemenbad, facial en hoofdmassage. 4 uur totale relaxatie voor nog geen 30 euro !

Pemuteran is het volgende Bali-hoofdstuk en bevindt zich aan de noordkust en dicht bij het enige nationale park van Bali dat zich voor een deel uitstrekt in de Bali Sea. DE plek dus voor een, voorlopig, laatste duiktrip voor Joeri. De meeste mensen vonden het rif prachtig maar wij zijn al te hard verwend door Australie, Fiji en Borneo...

De rit naar het rif zou ongeveer een half uur duren maar werd verlengd door een groep dolfijnen die tussen de boten kwamen zwemmen !! Dit was voor ons echt ongezien ! De zee was zo helder dat we ze voor, naast en onder onze boot door zagen zwemmen. Zeker 60 dolfijnen waren het en blijkbaar zelden dat ze zo ver naar het westen komen ! Weer een gelukje en een dolfijnentrip uitgespaard :)

Vandaag zijn we weer 2 stempels rijker geworden in ons paspoort door naar Bangkok te komen. Hier tellen we af naar onze vlucht op 20 september 2010...

We kunnen het niet genoeg zeggen: merci voor alle leuke reacties ! Leuk om te weten wie er ons zo allemaal volgt !
Mogen we jullie nog 1 keer uitnodigen om massaal te reageren op onze blog ?! Kwestie van onze statistieken nog wat aan te dikken ;)

Ongelooflijk veel groetjes en tot binnekort in levende lijve !!! ;)

J & J

1. Stephane:
    Hey vriendjes,

Weer een leuk artikel. Jammer dat het allemaal op z'n einde komt. Maar we zien jullie zeker graag terugkomen :-)

Have fun in BKK!!
    Geen tuk tuk's nemen, die rippen alle toeristen af. Altijd taxi met airco, is een pak goedkoper.
    Probeer zeker ook het koninklijk paleis en de grote koninklijk tempel (Wat phra kaew) te bezoeken.
    Voor de rest kunnen jullie gaan feesten en chillen tss de toeristen in Kao San Road.
    Voor dagtripjes raad ik aan: Lopburi (monkey tempels), Ayutthaya (ruines), Kanchanaburi (tijgertempel)

C u soon xx

Stephane
  2. Patsy en Michael:
    15 september 2010
    Ik wil ook een massage! x
  3. marianne:
    15 september 2010
    In februari dachten we amai 8 maanden zo lang, inderdaad lang maar langs de andere kant zijn die maanden voorbij gevlogen. Geniet nog van jullie laatste dagen en wij kijken er alvast naar uit om jullie maandag te zien in zaventem!!!!!
    dikke kus
    XXX
  4. tante suzy:
    15 september 2010
    hoi joeri en julie, fijn nog eens iets van jullie te horen; blij dat alles ok is en dat jullie nog veel genoten hebben. Mama zal blij zijn dat jullie terug thuis zijn. We vertrekken nu vrijdag 1 weekje naar Jordanië; daar vieren we ons 25 jarig huwelijksjubileum en we komen 24 ste terug; zien jullie dan wel. Geniet er nog van en een goeie terugreis; dikke knuffel x
  5. Kim en Olivier:
    Dag Joeri en Julie,

jammer dat dit leesavontuur ten einde loopt, maar ook leuk om jullie nog eens in levende lijve te gaan zien!
    Nog veel plezier de laatste dagen en hopelijk tot gauw! (wij zijn ondertss verhuisd, ons nieuw adres krijg je nog wel te horen :) )

Olivier en Kim
  6. Karlien:
    15 september 2010
    kga blij zijn als jullie terug in belgie zijn, genoeg van die leuke blogberichten!!

xxx
  7. christiane en rudy:
    Beste Joeri en Julie,
    Jullie droomreis is bijna ten einde, geniet nog van de laatste dagen en welkom terug in België, ge weet wel, dat landje zonder regering, met schandalen in de kerk, kwakkelweer, maar ook de thuishaven met jullie ouders en vrienden die superblij zullen zijn met jullie thuiskomst !
  8. Dana:
    15 september 2010
    jeeej jullie zijn bijna terug!!!!! Ik kan al ni wachten om alle verhalen in levende lijve te horen!

ps: vergeten jullie die kretek ni voor el giacomo? ;)
  9. catherine:
    Allez,allez,nog 4 keer slapen en
    terug in het zotte Belgie,geen gouvernement,
    de Kerk ook niet al te best,amai,amai.
    Gelukkig waren de laatste dagen voor jullie
    heel tof in het luxe-verblijf.
    Veel liefs en tot ziens.
    Tante Catherine
  10. Femke:
    16 september 2010
    amai de tijd is gevlogen... herinner me nog levendig da jullie in mijn zetel zaten voor wat info over australie en NZ.
    Hopelijk tot heel snel want ben reuze benieuwd naar jullie reisverhalen !!!!!!!!
    X
    Femke
  11. luc,betty:
    16 september 2010
    nie aantrekken wat er allemaal in ons belgenland bezig is
    jullie hebben heel wat culturen leren kennen en fantastische ervaringen meegemaakt
    dat wordt allemaal straffe verhalen !!
    maar is het nie zo dat jullie binnenkort al terug weg zijn naar Engeland ???
    leuk zeg, jullie zijn dat al gewoon hé die plannen maken
    profiteer maar verder
    we see you both next monday in airport brussels !!!

paps
  12. Tante chris:
    17 september 2010
    ik heb met veel plezier jullie berichten gelezen.
    wat een fantastische reis !
  13. Annemiek:
    hej!!
    maak ons maar jaloers hoor met paradijselijk bali!! gaaf! :) veel plezier nog even bangkok! (met ko san road als overtreffer van kuta :S)
    liefs vanuit holland!
  14. Fabienne:
    17 september 2010
    Hey, hier nog eens de vriendin van mama en papa Segers. Het was superleuk jullie verhalen te lezen. Van een droom gesproken!
    Gelukkig bestaan er foto's want het landschap zal jullie hier wel wat tegenvallen...
    Groetjes en behouden terugkeer!
    Fabienne
  15. verhoeven maria:
    17 september 2010
    ja, zoals ze zeggen aan alle sprookjes komt een eind, alvast bedankt voor de leuke reportages van onderweg en zeker nog een behouden terugreis, zie jullie wel ergens volgende week
    T. Maria
  16. Noer:
    Merci !
  17. caro:
    17 september 2010
    Aha, de 2 globbetrottertjes komen eindelijk nog eens naar hun roots terug:-)
    Wanneer en waar vindt de volgende trip plaats? ;-)

Ge zult onze 2 deugnieten al bijna niet meer herkennen zenne. Vooral Yuta is volgens mij veel veranderd op "bijna" een jaar tijd. Alhoewel, Lisa ook wel, denk ik. Dat zullen jullie beter kunnen oordelen dan wij :-)
    We kijken ernaar uit jullie terug te zien.
    Dikke kus en een 'veilige' terugvlucht.
    Enne...we willen met jou en de Joeri naar Plopsaland.
    Ook een landje waar jullie nog niet zijn geweest ;-)
    Caro
  18. marianne:
    18 september 2010
    heb juist in de krant gelezen dat het vanaf maandag gans de week zomer wordt :-)
    Bedankt om het zonnetje mee te brengen ;-)
  19. Bossier Cécile:
    18 september 2010
    Hello Joeri en Julie,

Beter laat dan nooit, sorry dat ik nu pas op het eind van jullie prachtige avonturenreis schrijf, niettemin dacht ik wel dikwijls aan jullie hoor en hoorde ik van mijn zus natuurlijk hoe jullie het stelden;
    Ik ben ooit in Bali geweest, ik vond het super mooi, een prachtig land, die natuur , dat vergeet ik nooit.
    jullie zullen wel een mooie fotoreportage hebben...
    het zal wal raar doen weer hier in België te landen, 't is er al weer wat herfst weer.
    Vele mooie herinneringen zulllen zeker de rest van jullie leven bestempelen, geniet nog van die laatste dagen
    Vele kusjes en tot wederhoren
    Tante Cécile van de zee....